Din bokning blir bindande när vi har bekräftad bokningen med bokningsbekräftelse. Vi förbehåller oss dock rätten att vid fullbokning hos våra underleverantörer, som vid bokningstillfället ej kommit till vår kännedom, kunna erbjuda alternativa datum. I dessa fall har ni som kund alltid rätten att tacka nej och erhålla full återbetalning. Detta gäller vid paketbokningar, vid evenemangsbokningar är er bokning bindande när ni har fått er bokningsbekräftelse och betalat. Betald faktura är en bekräftat bokning från er som kund.
Du ska betala senast vid den tidpunkt som framgår av villkoren nedan.
Kund betalar alltid innan ankomst via faktura som skickas vid bokningstillfället eller vid bokningstillfället med kortbetalning (gäller t.ex. alla paket). För grupper gäller särskilda överenskommelser. Vid frågor kontakta oss.
Du riskerar att Svecia Travels avbokar den bokning du gjort.
En bokningsavgift på 100 kr tillkommer vid varje bokning och återbetalas ej vid eventuell avbokning. Vid bokning av guidning/föreläsning tillkommer ingen bokningsavgift.
Regler för avbokning av paketresor:
Ni kan boka av ert paket kostnadsfritt (bokningsavgiften på 100 kr återbetalas ej) fram till kl.18.00 5 dagar innan avresedagen.
Vid ändring av datum före sista avbokningsdag tillkommer en avgift på 250 kr per bokning.
Betalas paketet med ett presentkort gäller följande:
Ett presentkort ska utnyttjas inom sin giltighetstid och kan aldrig återbetalas.
Vid eventuell avbokning återbetalas ej presentkort men möjligt att boka om finns.
Det går bra att överlåta bokningen till annan person senast kl. 16.00 dagen innan ankomst.
Om du avbokar eller ändrar antal
Avbokning kan ske kostnadsfritt fram till 7 dagar innan guidningen, annars debiterar vi bokat antal. Förändring av bokat antal personer måste meddelas senast 1 dag innan guidningen, annars debiterar vi bokat antal.
Både du och vi har rätt att träda ifrån avtalet/bokningar om detta inte kan genomföras på grund av force majeure som till exempel: krig, naturkatastrofer, eldsvådor eller andra liknande stora händelser som varken du eller vi kunnat förutse eller påverka.
Om du har klagomål ska du framföra dem till Svecia Travels AB omedelbart. Om vi inte kan åtgärda felet på plats, ska du lämna en skriftlig reklamation (senast 14 dagar efter avresan) till Svecia Travels AB, Poppelgatan 8, 591 35 Motala eller info@sveciatravels.se
Om vi inte kommer överens, kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Den består av en opartisk ordförande och representanter för researrangörer och konsumenter. Konsumentvägledaren i din hemkommun kan också hjälpa dig.
Genom att betala samtycker du till att personuppgifter får behandlas av Svecia Travels AB. Syftet med detta är att möjliggöra sedvanlig gästadministration, att tillförsäkra att Svecia Travels har tillgång till tillförlitlig persondokumentation i händelse av olycksfall, att uppfylla villkoren för avbeställningsförsäkringen samt att administrera och behandla eventuella skador. Uppgifterna kan också komma att användas för att informera om försäkrings- och betalningstjänster samt reserelaterade erbjudanden. Gästen kan även komma att kontaktas för marknadsundersökningar.
Vi har en ställd resegaranti till Kammarkollegiet, se resegaranti. Där vi tar ansvar för själva resan eller paketet och att din bokning går rätt till. Men vi förutsätter att du har en egen reseförsäkring och vi tar inget ansvar för dina egna aktiviteter under din tid hos oss. Skulle olyckan vara framme och du blir skyldig till någon skadegörelse, förutsätter vi att du har egen försäkring.
Om du har klagomål ska du framföra dem till Svecia Travels AB omedelbart. Om vi inte kan åtgärda felet på plats, ska du lämna en skriftlig reklamation senast 14 dagar efter avresan) till Svecia Travels AB, Poppelgatan 8, 591 35 Motala eller info@sveciatravels.se. Om vi inte kommer överens, kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Den består av en opartisk ordförande och representanter för researrangörer och konsumenter. Konsumentvägledaren i din hemkommun kan också hjälpa dig.
Om Svecia Travels AB
Samarbetspartners
Kontakt
Kvalité och miljö
Poppelgatan 8 | 591 35 Motala | Telefon: +46 (0)141-20 99 00 | E-post: info@sveciatravels.se
© SveciaTravels AB | Om cookies | Sitemap