Din bokning blir bindande när vi har bekräftat bokningen med bokningsbekräftelse. Vi förbehåller oss dock rätten att vid fullbokning hos våra underleverantörer, som vid bokningstillfället ej kommit till vår kännedom, kunna erbjuda alternativa datum. I dessa fall har ni som kund alltid rätten att tacka nej och erhålla full återbetalning. Detta gäller vid paketbokningar, vid evenemangsbokningar är er bokning bindande när ni har fått er bokningsbekräftelse och betalat.
Avbeställningsskydd
Du kan köpa till ett avbeställningsskydd med nedanstående villkor för evenemangslogi (gäller ej paketbokningar):
Avgiften för avbeställningsskydd är 350 kr per bokning med en bokningssumma upp till 5000 kr. Vid bokningssumma över 5000 kr per bokning kostar det 600 kr och vid en bokningssumma över 15 000 kr per bokning kostar det 1000 kr.
Med avbeställningsskydd kan du avboka fram till kl. 16.00 två dagar innan ankomst, vid senare avbokning utgår fullt pris för bokningen.
Avbeställningsskydd kan endast tecknas vid bokningstillfället.
Avbeställningsskyddet gäller för
samtliga personer i bokningen.
Om du väljer att utnyttja avbeställningsskyddet avbokas
samtliga personer i bokningen. Ingen delåterbetalning kan ske om övriga väljer att utnyttja resan.
Avbeställningsskyddet gäller om något av följande inträffar:
A. Dödsfall, sjukdom eller olycksfall av allvarlig art, som drabbat dig själv, maka/make, sambo, dina
eller deras föräldrar, barn, syskon eller medresenär.
B. Annan allvarlig händelse utanför din kontroll, t.ex. omfattande eldsvåda eller översvämning i din bostad, som medför att det inte är rimligt att begära att du skall stå fast vid din bokning.
C. Inkallelse till krigsmakten eller civilförsvaret.
Du måste kunna styrka ditt förhinder med intyg från läkare, myndighet eller försäkringsbolag. Intyg måste inkomma till Svecia Travels AB senast 14 dagar efter avbeställningsdatum.
Du ska betala senast vid den tidpunkt som framgår av villkoren nedan.
Kund betalar alltid innan ankomst via faktura som skickas vid bokningstillfället eller vid bokningstillfället med kortbetalning (gäller t.ex. alla paket). För grupper gäller särskilda överenskommelser. Vid frågor kontakta oss.
Du riskerar att Svecia Travels avbokar den bokning du gjort.
En bokningsavgift på 100 kr tillkommer vid varje bokning och återbetalas ej vid eventuell avbokning. Vid bokning av guidning/föreläsning tillkommer ingen bokningsavgift.
Regler för avbokning av paketresor:
Ni kan boka av ert paket kostnadsfritt (bokningsavgiften på 100 kr återbetalas ej) fram till kl.18.00 5 dagar innan avresedagen.
Vid ändring av datum före sista avbokningsdag tillkommer en avgift på 250 kr per bokning.
Betalas paketet med ett presentkort gäller följande:
Ett presentkort ska utnyttjas inom sin giltighetstid och kan aldrig återbetalas.
Vid eventuell avbokning återbetalas ej presentkort men möjligt att boka om finns.
Det går bra att överlåta bokningen till annan person senast kl. 16.00 dagen innan ankomst.
Om du avbokar
Fram till 31 dagar innan ankomst får du 90% tillbaka av bokningssumman förutom bokningsavgift 100 kr och eventuellt avbeställningsskydd.
Vid avbokning av bekräftad bokning, bokas samtliga i sällskapet av.
Vi kan hjälpa er att leta efter annat boende med aktuellt antal gäster.
Vid ändring i bekräftad bokningen tillkommer en avgift på 100 kr per bokning.
Avbokning 30-0 dagar före bokat ankomstdatum får du inte tillbaka något av bokningssumman. Bokningen kan överlåtas till annan person, detta måste dock alltid meddelas till Svecia Travels.
Glöm inte att se över era egna försäkringar för avbokningar.
Om du avbokar eller ändrar antal
Avbokning kan ske kostnadsfritt fram till 7 dagar innan guidningen, annars debiterar vi bokat antal. Förändring av bokat antal personer måste meddelas senast 1 dag innan guidningen, annars debiterar vi bokat antal.
Både du och vi har rätt att träda ifrån avtalet/bokningar om detta inte kan genomföras på grund av force majeure som till exempel: krig, naturkatastrofer, eldsvådor eller andra liknande stora händelser som varken du eller vi kunnat förutse eller påverka.
Hyresobjektet/rummet disponeras om inget annat överenskommits från kl 15.00 ankomstdagen till kl 12.00 avresedagen. Din bokningsbekräftelse får du per mail vid bokningstillfället, om inget annat har överenskommits. Läs igenom den noga för att undvika missförstånd. Var noga med att ange rätt antal övernattande personer vid bokningen oavsett antal angivna bäddar i objektet. Observera att man inte kan bo fler antal personer än bokade bäddar.
För andra bokningar se din bokningsbekräftelse.
Du måste vara över 18 år för att boka. I objektsbeskrivningen framgår om husdjur och rökning är tillåtet eller ej. Vill du ta med dig ditt husdjur uppge alltid detta vid bokningstillfället.
Du städar alltid efter dig själv, om inget annat har överenskommits med värden. Städutrustning ska finnas till hands. Det ska även finnas köks- och bäddutrustning (täcke och kudde) till samma antal personer som bäddar.
Du måste vårda hyresobjektet väl och följa de ordningsregler, anvisningar och bestämmelser som gäller. Eventuella skador som uppkommer under hyrestiden ska ersättas till värden.
Om du har klagomål ska du framföra dem till Svecia Travels AB omedelbart. Om vi inte kan åtgärda felet på plats, ska du lämna en skriftlig reklamation (senast 14 dagar efter avresan) till Svecia Travels AB, Poppelgatan 8, 591 35 Motala eller info@sveciatravels.se
Om vi inte kommer överens, kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Den består av en opartisk ordförande och representanter för researrangörer och konsumenter. Konsumentvägledaren i din hemkommun kan också hjälpa dig.
Genom att betala samtycker du till att personuppgifter får behandlas av Svecia Travels AB. Syftet med detta är att möjliggöra sedvanlig gästadministration, att tillförsäkra att Svecia Travels har tillgång till tillförlitlig persondokumentation i händelse av olycksfall, att uppfylla villkoren för avbeställningsförsäkringen samt att administrera och behandla eventuella skador. Uppgifterna kan också komma att användas för att informera om försäkrings- och betalningstjänster samt reserelaterade erbjudanden. Gästen kan även komma att kontaktas för marknadsundersökningar.
Vi har en ställd resegaranti till Kammarkollegiet, se resegaranti. Där vi tar ansvar för själva resan eller paketet och att din bokning går rätt till. Men vi förutsätter att du har en egen reseförsäkring och vi tar inget ansvar för dina egna aktiviteter under din tid hos oss. Skulle olyckan vara framme och du blir skyldig till någon skadegörelse, förutsätter vi att du har egen försäkring.
Om du har klagomål ska du framföra dem till Svecia Travels AB omedelbart. Om vi inte kan åtgärda felet på plats, ska du lämna en skriftlig reklamation senast 14 dagar efter avresan) till Svecia Travels AB, Poppelgatan 8, 591 35 Motala eller info@sveciatravels.se. Om vi inte kommer överens, kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Den består av en opartisk ordförande och representanter för researrangörer och konsumenter. Konsumentvägledaren i din hemkommun kan också hjälpa dig.
Om Svecia Travels AB
Samarbetspartners
Kontakt
Kvalité och miljö
Poppelgatan 8 | 591 35 Motala | Telefon: +46 (0)141-20 99 00 | E-post: info@sveciatravels.se
© SveciaTravels AB | Om cookies | Sitemap